La gimnàstica acrobàtica o acrosport és un esport acrobàtic-coreogràfic que integra tres elements fonamentals: formació de figures o piràmides corporals, acrobàcies i elements de força, i flexibilitat a més d'equilibris com a transicions entre figures. Té elements de dansa, salts i cabrioles gimnàstiques com a component coreogràfic, que li atorguen el grau d'artístic.
L'acrobàcia
és cadascun dels exercicis gimnàstics o d'habilitat que realitza un
acròbata: equilibris, salts, girs, etc. Les acrobàcies són una part
important de l'acrosport. Es poden entendre les acrobàcies fora de
l'acrosport però no l'acrosport sense acrobàcies.
Les principals característiques que es poden destacar de l'acrosport per tal d'incloure'l en els centres educatius són: la creativitat (partint dels coneixements previs dels alumnes i de les posicions del cos es poden realitzar variades formes corporals i expressives per tal de sorprendre i enriquir la resta del grup) i la cooperació (ja que tots els membres del grup han de col·laborar per tal de realitzar les piràmides o figures pertinents, a més han de decidir temes de gran importància com el vestuari, la durada del muntatge, la coreografia, el maquillatge, la música...)
Altres aspectes fonamentals per introduir l'acrosport a les escoles:
- Autosuperació: l'Acrosport fomenta i desperta la motivació per part de l'alumnat, ja que és una activitat molt nova. Això comporta una gran superació per part dels participants.
- Autoestima: tots els alumnes formen part directa de les activitats i això fa que qui les realitza se senti important. És necessari que el mestre utilitzi reforços positius.
- Expressivitat: en totes les accions i moviments s'utilitza l'expressivitat, un component al qual no se li dóna molta important i és fonamental per al desenvolupament ple de l'alumne.
- Motricitat: el moviment i la motricitat van associats. En les acrobàcies s'utilitza tant la força com l'agilitat, velocitat i fins i tot la resistència.
- El treball mixt: afavoreix el contacte entre companys desenvolupant i millorant les relacions afectives-socials. D'aquesta manera es trenca amb les barreres o inhibicions i perjudicis entre nois i noies que es produeixen a certes edats.